Toto šesťmiestne MPV má spotrebu malej Tesly. Kvôli názvu bude mať v Európe problém.
MPV so spotrebou kompaktného hatchbacku mení predstavy o efektivite veľkých elektromobilov. Čísla sa musia brať s rezervou, ale aj tak sú ďaleko pred konkurenciou.
„Keď majú byť elektromobily ekologické, šetrné a úsporné, prečo automobilky vyrábajú obrovské a ťažké SUV a MPV? Veď je to nelogické. „Koľkokrát ste už taký komentár počuli? hatchback.
Nesie názov i8 a otázkou zostáva, či si rovnaké označenie zachová prípadne aj na európskom trhu – automobilka z Mníchova a jej priaznivci by s tým mohli mať problém. Novinka nadväzuje na veľkopriestorové SUV L8 a prenáša jeho atraktívny dizajn do segmentu MPV.
Z boku dizajnéri dosiahli atraktívny kompromis spojením dynamického štýlu SUV so splývavou líniou zadnej strechy a veľkými presklenými plochami typickými pre MPV. Výsledkom je koeficient odporu vzduchu 0,218. Z praktického hľadiska je škoda, že zadné dvere majú klasické pánty namiesto posuvných koľajníc.
Li i8 ponúka šesťmiestny interiér s usporiadaním typickým pre MPV. Novo vyvinuté sedadlá s ergonomickým operadlom a poskytujú vyšší komfort a oporu. V druhom rade sa nachádzajú dve kapitánske kreslá, tretí rad so svojou priestornosťou vyrovná špičkovým MPV a pri obsadení všetkých miest zostáva batožinový priestor hlboký 565 mm. Nechýba ani veľký stredový stolík v štýle modelu Li MEGA.
Dekra: Toto sú najspoľahlivejšie a najmenej spoľahlivé autá v testoch na 100.000 km
Digitálnu výbavu zaisťuje hlasový a asistenčný systém Li Xiang Tong Xue Agent, postavený na platforme MindGPT. Ten zvláda komplexné úlohy, personalizáciu na základe Face ID a prepojenie s aplikáciami tretích strán. Všetky funkcie – od klimatizácie po stierače – sú plne integrované do hlasového ovládania.
Hlavným lákadlom je veľmi úsporný elektrický pohon všetkých kolies s výkonom 536 koní a krútiacim momentom 660 Nm. Výsledkom je zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy. Namiesto výkonu však skôr vyniká technická vyspelosť. Interne vyvinuté elektromotory minimalizujú straty a vibrácie. Automobilka použila aj vysoko výkonné polovodiče z karbidu kremíka, vrátane čipov a modulov s nízkym odporom.
Energia je čerpaná z 90,1 kWh akumulátora, ktorý umožňuje dojazd až 670 km. Väčšia 97,8 kWh batéria predlžuje dojazd na 720 km, aj keď podľa miernejšieho čínskeho testovacieho cyklu CLTC. Batérie podporujú ultrarýchle 5C nabíjanie, ktoré umožňuje doplniť energiu na 500 km dojazdu iba za 10 minút. Testy výrobcu navyše ukazujú, že aj po 1500 cykloch rýchleho nabíjania si batérie zachovajú viac ako 80 % pôvodnej kapacity, čo zaisťuje dlhú životnosť a stabilné prevádzkové vlastnosti.
A teraz to najlepšie. Toto výkonné šesťmiestne MPV má spotrebu elektriny iba 14,6 až 14,8 kWh/100 km. Na porovnanie, Mercedes-Benz EQV uvádza priemernú spotrebu 27,2 kWh/100 km, elektrický Opel Zafira okolo 24 kWh/100 km a Volkswagen ID.Buzz 20,31 kWh/100 km. V tomto segmente je veľmi ťažké dostať sa pod tabuľkových 20 kWh/100 km.