Z Nitry rovno do horúceho piesku

Z Nitry rovno do horúceho piesku

Tím Defender Dakar posiela do ročníka 2026 nový špeciál D7X-R, ktorý vychádza zo sériovej verzie 110 OCTA. Z montážnej linky v Nitre mieri rovno do púšte s minimom úprav.

Rallye Dakar 2026 štartuje už 3. januára budúceho roka v Saudskej Arábii. Účastníci tak majú posledné týždne na prípravu. Patrí medzi nich aj tím Defender Rally, ktorý si pre nastávajúcu výzvu pripravil novú zbraň založenú na Defenderi 110 v najsilnejšom prevedení OCTA. To je bežne dostupné na slovenskom trhu s cenovkou od 4.846.665 Kč.

V súlade s reguláciami FIA pre kategóriu Stock pochádza vozidlo priamo z montážnej linky v slovenskej Nitre, takže konštrukčne zodpovedá sériovému modelu. Medzi čiastkové úpravy patria skrátené panely dverí v prospech pevnejšej ochrany podvozku, vysoké nárazníky a širšie blatníky kvôli zväčšenému rozchodu kolies o 60 mm. V prednej časti strechy je namontované prídavné LED osvetlenie a náporové prívody vzduchu do kabíny. Pretekárske sfarbenie je inšpirované púštnymi tónmi s tyrkysovou strechou pre lepšiu viditeľnosť.

Na výmenu pásov bude musieť 25.000 nových Audin a Bavorákov

Defender Dakar D7X-R je oveľa vyššie nad vozovkou vďaka 35-palcovým pneumatikám a zväčšenej svetlej výške. K nej prispela nová sada tlmičov Bilstein vpredu s jednou zostavou na bicykel a dvojitou na zadných kolesách. To preto, aby vozidlo kompenzovalo dodatočnú hmotnosť 550-litrovej nádrže určenej na zdolávanie dlhých etáp. Minuloročná najdlhšia časť merala 800 kilometrov. Brzdová sústava zahŕňa šesťpiestkové strmene vpredu a štvorpiestkové vzadu.

Pohonné ústrojenstvo taktiež vychádza z modelu Defender OCTA, teda vidlicového osemvalca s objemom 4,4 litra s dvoma turbodúchadlami. Sériový výkon 467 kW bude upravený podľa regulí v pomere k hmotnosti. Pre zvýšenie spoľahlivosti v závodnom tempe má vozidlo vylepšené chladenie. Pôvodnú trojicu menších chladičov vystriedal jeden veľký so štyrmi 12V ventilátormi, ku ktorému sa dostáva väčší objem vzduchu cez otvorenejšie predné plochy a optimalizovanú masku chladiča. Šnorchly pozdĺž predných stĺpikov filtrujú nasávaný vzduch od nečistôt.

Posledným dielom skladačky je továrenský osemstupňový automat s kratšími prevodmi zvyšujúcimi krútiaci moment v nízkych rýchlostiach. Vozidlo má na povel riadiaca jednotka so špeciálnym režimom regulácie výkonu pri rýchlych prejazdoch sprevádzaných častými skokmi, aby pohonná sústava reagovala čo najplynulejšie.

Interiér má rýdzo závodnú atmosféru. O jazdných dátach informuje vodiča digitálny prístrojový štít doplnený head-up displejom s navigačnými pokynmi. Posádku chráni škrupiny so šesťbodovými pásmi a pevný rám. Okrem nádrže vozidlo vezie aj tri rezervné kolesá, osem litrov vody, nádrž so stlačeným vzduchom, sadu náradia a náhradné diely. Pri defekte pomôžu dva integrované hydraulické zdviháky.

Tím Defender Rally s prototypom prešiel už 6000 testovacích kilometrov. Tri posádky tvoria Stéphane Peterhansel a Mika Metge, Rokas Baciuška a Oriol Vidal a Saru Price so Seanom Berrimanom. Čaká ich 80 závodných hodín, počas ktorých prejdú asi 5000 kilometrov. Podporu im bude robiť skúsený tím mechanikov a inžinierov s novo menovaným šéfom tímu Ianom Jamesom pri kormidle.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

error: Content is protected !!