Nestihli ste 911 Dakar? V Estónsku vám terénne 911 postavia na mieru a za lepšiu cenu.
Porsche 911 Dakar bolo rýchlo rozobrané, ale riešenie existuje. Kalmar RS-7 ponúka viac než len alternatívu – je to stroj na mieru, pripravený na expedície aj asfalt.
Pred rokmi urobilo Porsche majstrovský marketingový ťah, keď sa rozhodlo ponúknuť zákazníkom 911 inšpirovanú historickým dakarským modelom. Následne sa príležitosti chopilo aj Lamborghini s Hurakánom Sterrato, hoci chýbalo magické spojenie s motoršportom.
V čase uvedenia na trh sa 911 Dakar predávala za 6.189.480 Kč, pričom produkcia bola obmedzená na 2.500 kusov. Získať jeden z nich je dnes veľmi ťažké, navyše vzhľadom na exkluzivitu cena presahuje 8 miliónov korún.
Ak túžite po 911, s ktorou sa môžete vydať do miest, kam štandardné športové vozidlo nemôže, máte šancu uspieť v zákazkovej dielni Kalmar Automotive z Estónska. Volá sa RS-7 av porovnaní s továrenským vozidlom prináša výhodu v tom, že si ho môžete špecifikovať presne podľa svojich predstáv, a navyše pravdepodobne vyjde lacnejšie. Ceny úprav štartujú na sume 2,5 milióna korún bez základného vozidla. Potom už záleží na tom, koľko vychytávok si vymyslíte – rezervné koleso na zadnej časti, prídavné svetlá – je toho veľa. Dostupnosť potom záleží na kapacitách dielne, ale všeobecne bude o výrobné miesta boj. Len počas premiéry na Spirit of Speed sa predalo šesť vozidiel.
Jediným obmedzením je nutnosť zmieriť sa s modelovou generáciou 997. Tá má ako posledné šasi vyrobené prevažne z oceľových dielov, čo je nevyhnutné pre jednoduché opravy počas expedícií. Modernejšie rady využívajú odľahčené zliatiny a kompozitné materiály vyžadujúce špeciálne vybavenie, ktoré je v pustatine alebo rozvojových krajinách ťažko dostupné.
Samotná technika je naopak výkvetom modernej doby, doplnená o mnohoročné skúsenosti tímu Beyond Adventure a know-how nazbierané na predchádzajúcom modeli Kalmar 7-97 Classic. Vonkajšie vozidlo definuje nový bodykit s rozšírenými blatníkmi a špecificky navrhnutými nárazníkmi. Predná má vyššiu nájazdovú hranu a zväčšené prestupy na prívod vzduchu. Zadné má tiež viac otvorov a veko motora zdobí „kačacie krídlo“. Všetky nové diely sú vyrobené na mieru z karbónu.
Chladiaci systém je všeobecne posilnený, pretože pomalšia jazda po kameňoch a blatistých cestách kladie na motor úplne iné nároky ako diaľničné presuny. Kalmar RS-7 zvládne oboje. Práve k tomu sú prispôsobené veľké kolesá v dizajne Fuchs, obuté do pneumatík Michelin.
Najviac úprav je na podvozku. Na zvýšenie tuhosti dostal dodatočné výstuhy, pomocné rámy a adaptívne hydraulické tlmiče s možnosťou zmeny svetlej výšky. Tá sa pohybuje od 170 do 210 mm, čo sú hodnoty porovnateľné s SUV Cayenne. Tlmiče vznikli v spolupráci s firmou TrackTive Suspension. Ich hydraulická technika zaisťuje perfektné jazdné vlastnosti na asfalte aj v teréne, takže si vozidlo uchováva tradičné DNA Porsche. Pre zväčšenie rozsahu nezávislého zavesenia boli odstránené stabilizátory a celý spodok auta kryje hliníková ochrana. Napriek pridaniu mnohých prvkov hmotnosť v porovnaní so sériovým narástla minimálne.