Alfa Romeo slávi vzácny úspech. Predaje v Európe tento rok vďaka novinke vzrástli.
Alfa Romeo dnes nie je v dobrej pozícii nikde, uvedenie nového modelu v Európe sa jej ale vyplatilo. Junior totiž ťahá predaje a talianska značka vďaka tomu medziročne vyrástla o 33 %.
Keď v posledných rokoch píšeme o celkovej situácii Alfy Romeo, obvykle to nie je veľmi pozitívne čítanie. Slávna talianska značka je na tom jednoducho zle. Boli roky, kedy ju v celosvetových predajoch prekonala aj Lancia, aktívna len v Taliansku as jediným, beznádejne zastaraným modelom.
Situácia sa však začína obracať k lepšiemu, pretože tento rok vystúpili aspoň európske predaje Alfy. Za prvých šesť mesiacov roku 2025 sa predaje zdvihli o 33,3%, firma tu dodala 33.116 áut. Najväčší podiel na tom má novinka Alfa Romeo Junior, ktorej sa predalo cez 18 tisíc kusov a nasleduje ju taktiež stále relatívne nové SUV Tonale, ktorých sa predalo 9.166 kusov. Pre model Tonale ale ide o medziročný prepad o 42,3 %. Postarších SUV Stelvio sa predalo takmer 4.000 kusov a na poslednom mieste je sedan Giulia, ktorý nalákal 1.834 kupcov.
Autosalón v Mníchove 2025: Nová Škoda Octavia aj jeden z najpredávanejších Volkswagenov
V Poľsku vyrábaný crossover Junior sa predáva v spaľovacej verzii, s mild-hybridom, ale aj ako prvá Alfa v histórii aj ako elektromobil. Odlišná je situácia v Spojených štátoch, kde sa Junior neponúka, a Alfa sa musí spoliehať na modely Giulia, Stelvio a Tonale.
Od toho mala Alfa veľké očakávania, lenže vidly do plánov hodil samotný koncern Stellantis. za rovnakú dobu predalo 5.647 kusov.
Aj napriek čiastkovému úspechu má Alfa aj celý koncern Stellantis stále veľa na čom pracovať. Koncern očakáva za prvý polrok stratu cez 2,3 miliardy eur. Veľký podiel na tom majú aj nové clá, ktoré zaviedol prezident Donald Trump tento rok na jar. Podľa Stellantisu môže byť za celý rok účtenka za nové clá 1 – 1,5 miliardy EUR.