Nový VW T-Roc na prvej oficiálnej fotke: Dôležité auto! Prekvapenie sa zatiaľ nekoná
Oficiálne nové BMW iX3.
Zbrusu nové BMW iX3 je zároveň prvým vozidlom z novej generácie automobilov BMW známych ako „nová trieda“, nemecky Neue Klasse. Návrat ku koreňom v digitálnom veku.
Termín „Neue Klasse“ použilo BMW prvýkrát na začiatku 60. let pri príchode vtedy úplne nové a v mnohých pohľadoch přelomové řady 1500. Jde o předchůdce neskorších radov 5. Dnes sa toto spojenie u bavorské značky objavuje opäť v súvislosti s novými generačnými modelmi. Jako první se predstavuje SUV iX3. Svetovou premiéru si odbude pár kilometrov od materských áut na auto IAA v Mníchove v nasledujúcom týždni. Už teraz ale BMW zverejnilo podrobnosti o svojich novinkách.
Podobne jako konkurenčný nový Mercedes GLC prichádza tiež BMW iX3 s novou identitou vozidiel BMW. Inak, dizajn novinky ukazuje, jak bude vyzerať ďalšie budúce modely modrobiele značky.
Najdôležitejší je tvar prednej časti. Po občas až obludných štylizovaných obličkách novinka príjemne prekvapila návratom k menším obličkám, aké známe z BMW z minulosti. Práve obličky ve vertikálnom usporiadaní odkazují na Neue Klasse z 60. let. A skutočne sa príď nové iX3 trochu podobá té v 1500. Osobne v ní ale vidím tiež masku BMW Z1, roadsteru z konca 80. let. Nebo superšport M1. Druhým detailom sú dvojité svetlá, opäť charakteristický prvok vozidiel minulosti BMW.
Súčasťou inovací je taktiež zbrusu nový svetelný podpis, kedy obličky sú len chrómové riešené ako svetelné LED trubice a teda môžu svietiť. Zbytok designu karoserie je ale už v obvyklom duchu najnovších modelov BMW radu X. Zadná časť je zase charakteristická žiarami tvaru písmena L. Samo BMW o nové iX3 hovorí ako o kategórii SAV (Sports Activity Vehicle).
Poďme ale k číslam. Nové iX3 je dlhé 4782 mm, široké 1895 mm a vysoké 1635 mm. Vzhľadom k vysokej karoseri zaujme skvelá aerodynamika se součinitelom odporu vzduchu 0,24
Pri vývoji novinky sa BMW týka aj na udržitelnost. Dle tiskové zprávy se podarilo znížiť počas životného cyklu vozidla jeho uhlíkovou stopu o 30 percent v porovnaní s predchodcom.
Spolu s novým BMW iX3 sa predstavuje tiež novo postavený výrobný závod BMW Group v maďarskom Debrecíne. Od jesene sa v ňom začne vyrábať prvý variant plne elektrifikované iX3 50 xDrive. Tedy s pohonem všech kol, přirozeně riešeným elektricky. Výrobca slibuje kombinovanou spotrebu elektriny 17,9 až 15,1 kWh na 100 km, čo znamená dojazd na jedno nabitie 679 až 805 km v závislosti od merania cyklu WLTP (mesto, kombinácia – ide o predbežné údaje). Výkon elektromotorov dosahuje 345 kW.
Polestar 3: Prenikanie vlhkosti môže spôsobiť zlyhanie rôznych systémov
Potom budú nasledovať ďalšie elektrické varianty vrátane základného modelu. Predaj iX3 v Európe má byť zahájený začiatkom roku 2026 v USA v lete toho istého roku. Od budúceho roku sa navyše bude auto vyrábať aj v čínskom závode Shenyang, a to pre trh za Veľkou čínskou zdí.
„Neue Klasse je naším najväčším budúcim projektom a predstavuje obrovský skok v oblasti technológií, zážitkov z jazdy a designu,“ hovorí Oliver Zipse, predseda predstavenstva BMW AG.
„Prakticky všetko na ňom je nové, a napriek tomu je zároveň viac BMW než kedy predtým. Celá naša produktová rada bude využívať aj inováciu Neue Klasse – bez ohľadu na technológiu pohonu. Čo začalo ako odvážna vize, teraz sa stala skutočnosť: BMW iX3 je modelom Neue Klasse, ktorý dostal do sériové výroby.