Čo robiť v prípade zvolávacej akcie?


 


Zvolávacia akcia sa vo všeobecnosti nemusí automaticky týkať všetkých vozidiel vyrobených v určitom časovom období alebo v konkrétnej výrobnej sérii. Výrobcovia často stanovujú presnejšie kritériá, ako napríklad konkrétne výrobné čísla, šarže alebo technické špecifikácie, ktoré odlišujú vozidlá so zistenou vadou od tých, ktoré boli vyrobené bez problémového komponentu. Preto nie je možné spoliehať sa len na rok výroby alebo modelový rad auta.

Ak máte podozrenie, že by sa zvolávacia akcia mohla vzťahovať aj na vaše vozidlo, odporúča sa bezodkladne obrátiť na najbližší autorizovaný servis danej značky. Pracovníci servisu disponujú aktuálnymi informáciami od výrobcu a vedia poskytnúť presné údaje o tom, či sa vás problém týka. Pri návšteve alebo telefonickom kontakte je potrebné uviesť identifikačné číslo vozidla, tzv. VIN kód, ktorý jednoznačne identifikuje váš automobil.

Na základe tohto VIN kódu dokáže servis zistiť, či je vaše vozidlo súčasťou danej akcie, a teda či sa na ňom môže vyskytovať závada, ktorú výrobca rieši. V prípade, že sa jedná o automobil zakúpený z druhej ruky, môže sa stať, že oprava už bola vykonaná predchádzajúcim majiteľom. Aj v takomto prípade vám autorizovaný servis dokáže poskytnúť informáciu o tom, či bola chyba odstránená, prípadne či je ešte potrebné vykonať servisný zásah.

Takýto postup je dôležitý nielen z hľadiska bezpečnosti, ale aj pre ochranu hodnoty vášho vozidla, keďže riadne zdokumentované a včas vykonané opravy v rámci zvolávacích akcií môžu byť rozhodujúcim faktorom pri ďalšom predaji auta.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

error: Content is protected !!