Britská vláda vracia do hry dotácie na elektromobily, ale len na tie najlacnejšie.
Nové britské dotácie na elektromobily zatiaľ nemajú presne dané pravidlá, ale dátum štartu je doslova za dverami. Do limitu ceny auta sa zmestí Škoda Elroq, väčší Enyaq však nie.
Zistilo to Nemecko, zistila to aj Veľká Británia – záujem zákazníkov o elektromobily stojí a padá s dotáciami na ich obstaranie. Prísne požiadavky na podiel elektromobilov na predajoch nových áut však nečakajú, a tak britská vláda opäť bude podporovať elektromobily.
Nové vozidlo má nárok na dotáciu vo výške až 3.750 libier (107 tisíc korún), pokiaľ splní niekoľko kritérií. Tým hlavným a jednoznačným je predajná cena do 37-tisíc libier (1,05 milióna korún), nasledujú požiadavky na „overený cieľ znižovania emisií“ a „emisné skóre“ do určitého limitu na strane automobilky, uvádza britský web Autocar, ktorý o novinke informuje.
Stellantis zvoláva viac ako milión áut s motorom 1.5 BlueHDi
Tieto kritériá zatiaľ ešte nezverejnili britskú vládu, ani sa nepriblížila, čo to je. „Overený cieľ zníženia emisií založených na vede je taký, ktorý potvrdil iniciatíva vedeckých cieľov,“ uviedol hovorca britského ministerstva dopravy. Iniciatíva založená na vede bola vytvorená v roku 2015 ako koalícia spoločností, ktoré si navzájom pomáhajú pri stanovovaní zníženia emisií „v súlade s klimatickými vedami“, stojí na svojej webovej stránke. V závislosti od tohto hodnotenia bude pre auto stále k dispozícii celá dotácia 3,750 GBP, alebo znížená dotácia 1 500 libier (43 tisíc korún). V Británii je veľa rodinných automobilov, pretože v Británii Citroën ë-C3 Aircross od 23,095 GBP (657 tisíc korún), Peugeot E-Rifter stojí od 32,250 libier (917 tisíc korún), Vauxhall Electru 31.5010 GBP z 34,130 GBP z 314 GBP z 34,130 GBP z 31.10 (971 tisíc korún), Volkswagen id.3 raja. (896 tisíc korún). Na druhej strane, modely ako Volkswagen ID.4, Škoda Enyaq alebo Peugeot E-3008 sa nezmestia do cenového limitu.